Het is het jaar 1988. De wereld is, vanuit modern oogpunt, slechts in beperkte mate verbonden. Het zal nog vijf jaar duren voordat het grote publiek toegang heeft tot internet. De grote IT-innovaties van dit jaar zijn de opslag van gegevens op chipkaarten en de uitbreiding van de digitale communicatie via ISDN. Belangrijke stappen voor toen, onbeduidende gegevensvolumes en snelheden voor nu. Tegen deze achtergrond begint een Zwitsers IT-bedrijf aan zijn succesverhaal: ARP.

Nu, dertig jaar later, is de IT-wereld ingrijpend veranderd en zal zich ook in de komende jaren met toenemende snelheid blijven ontwikkelen. Te midden van al deze veranderingen wist ARP zich op succesvolle wijze staande te houden. Hoe? Door zich flexibel op te stellen, te letten op de trends en behoeften in de markt en hier op adequate wijze op te reageren.

Van kabelspecialist tot global player
Laten we eens kijken naar de ontwikkeling die ARP zelf in de afgelopen dertig jaar heeft doorgemaakt. Het bedrijf begon ooit als afdeling van de Zwitserse industriële toeleverancier ARP AG. Na slechts twee jaar ging de afdeling onder de naam ARP Datacon AG zelfstandig verder en profileerde zich in eerste instantie als specialist op het gebied van kabels. Met het oog op de wensen van de klant werd het assortiment echter al snel uitgebreid met andere producten. Inmiddels is ARP in zes Europese landen actief en biedt bedrijven een breed portfolio aan IT-producten, oplossingen en services – zowel nationaal als internationaal.

Van catalogus tot digitale business
ARP beschikt over een sterke pioniersgeest en de juiste ‘marketinggenen’. Met een goed oog voor wat er op dat moment speelde, werd reeds in 1988 de eerste catalogus uitgebracht. In 1992 volgde het eerste callcenter, in 1999 de online shop en vanaf 2015 lag de focus op de strategische samensmelting van de digitale business en het accountmanagement. Bij alles wat het bedrijf deed en doet staat altijd één doel centraal: weten wat de klant nodig heeft en zo goed mogelijk in die behoefte voorzien. En daarbij uiteraard nooit de tijdsgeest uit het oog verliezen.

Vandaag de dag kijken we bij ARP niet alleen met trots naar onze brede en trouwe kring van klanten, maar ook naar de sterke relaties met partners en producenten. En er is nog één belangrijke, onmisbare factor die we hier niet mogen vergeten: onze toegewijde en enthousiaste medewerkers.

De komende maanden laten we uiteenlopende IT-thema’s de revue passeren en blikken we bovenal vooruit op de toekomst. Zo ervaart u meer over de nieuwste technologische trends rondom de inrichting van uw kantooromgeving, moderne manieren van communiceren en werken, passende opslagmogelijkheden, het juiste netwerk en efficiënt printen.

30 jaar ARP – let’s celebrate!

Sluit Menu