Home » Over ARP » Digital Business » LiveFlow » E-facturen

Wat is een e-Factuur?

Met e-Factureren wordt gerefereerd naar het digitaal versturen, ontvangen en verwerken van facturen. Momenteel wordt er nog vaak gebruik gemaakt van een PDF-factuur die verstuurd wordt via bijvoorbeeld e-mail. Dit is echter geen e-Factuur!

Het verschil tussen een PDF-factuur en e-Factuur zit hem in de mogelijkheid tot het geautomatiseerd kunnen inlezen en verwerken d.m.v. software. Het geautomatiseerd verwerken van een factuur is vaak niet mogelijk of vergt veel maatwerk bij PDF-facturen. Hierbij komen veel complexiteit, additionele kosten en rechtsonzekerheid bij kijken.

Bij e-Facturatie is er gekozen voor meer standaardisatie met behulp van o.a. XML of UBL formaten. Dit brengt meerdere voordelen met zich mee, waaronder efficiëntere communicatie en snellere betalingen.

ARP is reeds aangesloten bij het Mercurius platform, een van de markinitiatieven rondom het stimuleren van uniform e-Factureren.

e-Factureren? Graag!

Om e-Facturatie te stimuleren, heeft de Nederlandse overheid besloten om per april 2019 elke gemeente in Nederland verplicht om alleen nog maar e-Facturen te mogen ontvangen van haar leveranciers. Dit betekent dat, nadat sinds 1 januari 2017 eerder al de rijksoverheden hiertoe verplicht werden, ook lokale overheden en gemeenten alle binnenkomende facturen vanuit leveranciers waarmee een inkoopovereenkomst van kracht is, alleen te mogen accepteren als deze voldoen aan bepaalde eisen.

ARP is met LiveFlow volledig ingericht op e-Facturatie, wij informeren je daarom graag wat wij hierin voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Integratie & automatisering.

Zodra je zaken met ons doet of gaat doen, verzorgen wij een soepele overgang van het gebruik van papier- of PDF-facturen naar e-Facturatie. ARP integreert en optimaliseert je factuurstromen via LiveFlow zonder dat er ook maar iemand een handeling hoeft te verrichten. We voldoen hierbij aan de hoogste Europese normen qua facturatie, waarbij onder andere de e-Factuur formaten cXML en UBL 2.0 worden ondersteund.

100% efficientie, 0% foutmarge.

e-Facturen verlagen de foutmarges in het facturatieproces. Doordat ARP met LiveFlow ook jouw Purchase Orders kan integreren, garanderen wij gedurende het complete Purchase 2 Pay (P2P) proces een optimale gang van zaken.
Risico’s worden geminimaliseerd en het ontbreken van informatie zal minder vaak voorkomen. Daarnaast zullen de doorlooptijden van processen versnellen doordat facturen onmiddellijk ingelezen kunnen worden. Het kortere verwerkingsproces leidt daardoor ook tot een snellere betaling, daar ARP’s e-Facturen automatisch betaald kunnen worden zodra ze gematched zijn aan jouw PO.

Hoe meld ik me aan?

Om in aanmerking te komen voor e-Facturen vanuit ARP,
dient jouw bedrijf of organisatie te voldoen aan de volgende drie voorwaarden:

Je bent klant bij ARP
1
Je gebruikt een ERP pakket dat e-Facturen ondersteund
2
Je bent al aangesloten op het ARP LiveFlow platform
3

Mis je nog een van de voorwaarden? Zoek dan contact met een van onze specialisten of lees door de FAQ.

Voldoe je aan alle drie de voorwaarden? Vul dan onderstaand formulier in, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op omtrent de vervolgstappen:

Whitepaper

Wil je graag meer weten over e-Facturen?

Download dan ons whitepaper en leer hoe ook jouw organisatie op IT kan besparen door efficiënter facturen te verwerken!

Meest gestelde vragen

Maak eenvoudig een webshop account aan via https://www.arp.be/partner/register/registration.html

Uiterlijk binnen 2 werkdagen ontvang je van jouw persoonlijke accountmanager een bevestiging waarmee je in aanmerking komt voor ARP LiveFlow.

Zonder ERP software kun je helaas geen koppeling leggen met ARP LiveFlow.

Voor een overzicht van alle LiveFlow partners, bekijk het ‘Een greep uit onze partners’ overzicht op https://arpsolutions.nl/be/over-arp/digital-business/liveflow/

Neem contact op met een van onze LiveFlow specialisten, wij onderzoeken de mogelijkheden graag verder met je.

Een e-Catalogus (OCI koppeling) en een e-Order integratie met ARP zijn vereist om e-Facturatie op te zetten. Volg dan eerst de stappen ‘e-Catalogus’ en ‘e-Orders’ op de volgende pagina: https://arpsolutions.nl/be/over-arp/digital-business/liveflow/ 

Onze LiveFlow specialisten verzorgen dan jouw verdere aansluiting op ARP LiveFlow. Na een succesvolle koppeling wordt jouw organisatie ook aangesloten op onze e-Facturatiestroom.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem vrijblijvend contact op met een van onze specialisten!

Robert Paulissen

Project Manager Digital Business

Simone Polderman

Digital Business Coordinator

Sluit Menu
×

Cart